Alla inlägg under april 2015

Av Jenny Palin - 7 april 2015 19:22

Idag kom det ett inlägg på en dobber sida jag är med på inne på fejjan där man kallade dalmatiner extrem ( aktivitets mässigt) och personen undrade om dobber var lika dan..
Nu är det så att jag har haft ynnesten att faktist ha haft en dalmatiner och jag har två dobber.. Skulle jag kalla nån av rasterna extrem?!? Nä, men båda behöver jobba för att må bra. Sen är det nog så att en dalmatiner behöver motiveras för att tränas medan en dobber är på direkt, men det är otroligt roligt att jobba med bägge. I ärlighetens namn ska jag säga att jag ibland har känt för att ge upp och skulle de gett mig gråa hår så skulle jag va helt grå hårig vid det här laget.. Men man ger inte upp, man funderar på vad man gör för fel och provar igen och igen till man får till det.. Så mycket tid du lägger på din hund den hunden får du.. Lite som "du får den hund du förtjänar". Sen spelar det ras inte så stor roll..
Det var några tankar från mig så här på kvälls kvisten..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards