Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Brun näsan??

Av Jenny Palin - 28 juli 2014 21:43

Här har vi anledningen till att jag har dobermann, Doberlakes Artizt eller Izze som han heter till vardags <3
Innan Izze hade jag en dalmatiner tik chipsmakes happy end(Kelly) och jag var helt inställd på att min nästa hund skulle vara en svart prickig hane.. Så blev det inte.. Istället fick jag ett samtal från en kompis, han sa "jag har hittat en hund som behöver ditt tålamod" självklart frågade jag om de var en dalmatiner :-P Nej det är en dobber.. Så jag ringde Maja, uppfödaren och resten är historia <3
I ärlighetens namn har det inte bara varit en dans på rosor.. Och titta i backspegeln så har vi varit med om mycket och jag har lärt mig så otroligt mycket av denna hund. Om hundar, mig själv och om livet, han alltid varit väldigt tydlig med vad han tycker om och inte. Lyckan som lyser i hans ögon när han kör drag eller väskan han kissade på för att han inte tyckte om en kille..
Sommaren innan Izze skulle fylla två år blev han på körd av en bil, det gick rätt bra. Han bröt båda benen i vänster framben vilket gör att han nästan inte har någon flex i den, veterinären sa att jag skulle köra på som vanligt och ju längre han körde för fullt ju längre skulle han klara benet. Nu har tyvärr benet börjat ge sig till känna, så han har fått gå i pension. Han tränas fortfarande men jag lägger ingen press på honom, det viktigaste är att vi har roligt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Palin - 8 juli 2015 23:03


Ikväll hade vi avslutning med tävlingslydnadskurs, den har varit otroligt rolig och jag har lärt mig sååå ootroligt mycket. Vi har massor att träna vidare med och med alla bra tips och råd så kommer vi gå framåt! Eddie är den slyngel han är.. Iblan...

Av Jenny Palin - 7 april 2015 19:22


Idag kom det ett inlägg på en dobber sida jag är med på inne på fejjan där man kallade dalmatiner extrem ( aktivitets mässigt) och personen undrade om dobber var lika dan.. Nu är det så att jag har haft ynnesten att faktist ha haft en dalmatiner och...

Av Jenny Palin - 30 december 2014 20:08


Ja va säger man.. Izze har nu tejpat öra efter Eddies framfart.. Han är en liten piraya min Eddie men det är länge sen nu som han lämnade några blessyrer men nu var det dax igen, antar att han tycker Izze ser för snäll ut för det är oftast han som få...

Av Jenny Palin - 17 december 2014 20:47


Tänk hur olika två hundar av samma ras kan vara.. Izze har jag fått tragglat länge med varje moment för att få honom dit jag vill, vet inte hur många gånger jag har kommit hem efter träning med Izze och undrat hur många gråhår det har kommit.. Har ...

Av Jenny Palin - 20 oktober 2014 14:02


Tänk vilken tur jag har haft... Jag har två underbara hundar som bara är bäst(tycker jag :-P) Inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att den damp kille som kom till mig för snart 6,5år sen skulle bli en så lung och stabil kille som han är nu.. Oc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards