Alla inlägg under december 2014

Av Jenny Palin - 30 december 2014 20:08

Ja va säger man.. Izze har nu tejpat öra efter Eddies framfart.. Han är en liten piraya min Eddie men det är länge sen nu som han lämnade några blessyrer men nu var det dax igen, antar att han tycker Izze ser för snäll ut för det är oftast han som får dem..
Annars så har det varit en lugn julhelg, med en temperatur runt -25C vill inte ens Eddie vara ute.. Igår lättade det till -10C så Izze gjorde säsongen första drag runda ( med spark) idag har vi haft +5C och de har lekt friskt ute med kompisbesök <3
Nu väntar vi på att Izze ska läka igen så vi kan köra mer drag och snart drar min och Eddies kurs igång. Annars så laddar jag för mitt första arbetspass på nästan ett år, jag blev sjukskriven i slutet på januari så jag tyckte det var dax att börja jobba så smått..

Av Jenny Palin - 17 december 2014 20:47

Tänk hur olika två hundar av samma ras kan vara.. Izze har jag fått tragglat länge med varje moment för att få honom dit jag vill, vet inte hur många gånger jag har kommit hem efter träning med Izze och undrat hur många gråhår det har kommit..
Har nu tränat med Eddie både hemma och med instruktör och han bara levererar.. Ser ut som han tittar på mig och tänker "vad vill du matte?" Och sen klarar han övningar vi aldrig kört förut..
Så här står jag och bara ler, trodde jag skulle börja traggla samma övning i en månad och han fixar den på en gång=)
Nu längtar vi till början i januari när vi ska gå våran första kurs, jag och Eddie. Grunda för tävlingslydnad heter den, ska bli så roligt att se vad han tycker om att gå kurs och hur mycket han kommer utvecklas <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards