Alla inlägg under juli 2014

Av Jenny Palin - 28 juli 2014 21:43

Här har vi anledningen till att jag har dobermann, Doberlakes Artizt eller Izze som han heter till vardags <3
Innan Izze hade jag en dalmatiner tik chipsmakes happy end(Kelly) och jag var helt inställd på att min nästa hund skulle vara en svart prickig hane.. Så blev det inte.. Istället fick jag ett samtal från en kompis, han sa "jag har hittat en hund som behöver ditt tålamod" självklart frågade jag om de var en dalmatiner :-P Nej det är en dobber.. Så jag ringde Maja, uppfödaren och resten är historia <3
I ärlighetens namn har det inte bara varit en dans på rosor.. Och titta i backspegeln så har vi varit med om mycket och jag har lärt mig så otroligt mycket av denna hund. Om hundar, mig själv och om livet, han alltid varit väldigt tydlig med vad han tycker om och inte. Lyckan som lyser i hans ögon när han kör drag eller väskan han kissade på för att han inte tyckte om en kille..
Sommaren innan Izze skulle fylla två år blev han på körd av en bil, det gick rätt bra. Han bröt båda benen i vänster framben vilket gör att han nästan inte har någon flex i den, veterinären sa att jag skulle köra på som vanligt och ju längre han körde för fullt ju längre skulle han klara benet. Nu har tyvärr benet börjat ge sig till känna, så han har fått gå i pension. Han tränas fortfarande men jag lägger ingen press på honom, det viktigaste är att vi har roligt <3

Av Jenny Palin - 20 juli 2014 17:12

Idag blev det VARMT.. Så det blev en promenad ner till Storsjön och bad för hundarna. Tänk min lilla svarta fara som inte tyckt om vatten var ute och lekte i vattnet, från början var det lite läskigt men det gick snabbt över. Izze i samma ålder blötte bara tassarna men då hade han ingen gamfarbror som visade vägen..
Så nu har jag två trötta killar som sover söt =)

Av Jenny Palin - 18 juli 2014 07:42

I min familj finns det bara pojkar.. 6st för att vara exakt??
Två av dessa är päls beklädda underverk som det kommer handla mest om på denna blogg.
Jag har två dobermann killar, en brun Doberlakes Artizt (Izze) och en svart Molecularis Sigtyr (Eddie).
Izze kom till mig när han var 1,3år och är idag 7,5 år. Han är en riktig charmör och bara man ger honom en chans så har han charmat sig in i ditt hjärta??. Han har haft lite otur och har därför ett framben som inte går flexa och några andra små blessyrer.. Så han räknas som pensionär och tränas så mycket han själv vill. Izze har alltid älskat att köra drag, tyvärr har han börjat känna av sitt trasiga fram ben men några korta turer på vintern blir det?
Eddie kom 8 veckor gammal hem till oss och är idag 1,3år. Är en riktig gospropp med energi till tusen. Att se hans nyfikenhet och positiva attityd är en fröjd och tillsammans med Izze upptäcker han världen??
Eddie har precis röntgat sina höfter och fick HDA? Så nu ser vi framemot hösten och MH vilket vi ska göra tillsammans med han 10 kullsyskon.

Av Jenny Palin - 18 juli 2014 07:07

Jag har försökt mig på att blogga förut men aldrig fått det att funka av olika anledningar, tekniska sådana bör tilläggas. Men nu har jag laddat ner en app till paddan så jag hoppas att det blir några inlägg?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards